materiały wygłuszające

CTK Standard 1.8 M3 - mata tłumiąca 35x50cm, 1szt.

CTK Standard 1.8 M3 - mata tłumiąca 35x50cm, 1szt.

mata butylowa 1.8mm z aluminium 100µm do wytłumiania karoserii, obudów sprzętu komputerowego, RTV i AGD - 1szt. 35x50cm, MLF=0,26
Opinie: ocena ocena ocena ocena ocena 0.0/10 pkt. (0)
Cena: 0,00 zł / szt.
Dostępność: WYCOFANY Z OFERTY
Stan magazynu:
Brak
Producent / Marka: CTK    CTK
Nr katalogowy: 5022
Opis produktu

 


CTK Standard 1.8
M3
Elastyczna 2-warstwowa mata antywibracyjna o
podwyższonej gęstości do wytłumiania drgań, hałasu oraz rezonansów akustycznych
elementów karoserii i tapicerki samochodowej, jachtów, maszyn i urządzeń
przemysłowych, obudów sprzętu komputerowego, RTV lub AGD. Dobra relacja
pomiędzy ceną, wysoką skutecznością i umiarkowaną wagą. Cena za 1
arkusz o wymiarach 500x350 mm (0,175 m2), grubość maty 1,8 mm,
grubość aluminiowej folii 0,1 mm (100 mikrometrów).


 


CISZA - KOMFORT - CTK


CTK Standard, to zaawansowany technologicznie, pochłaniający
wibracje i posiadający niską częstotliwość rezonansową materiał w postaci
samoprzylepnej maty, wykonany na bazie kompozytu gumy butylowej o wysokiej
gęstości i przyczepności. Z zewnętrznej strony znajduje się
przetłaczana aluminiowa folia o grubości 100 mikrometrów (0,1 mm), co
dodatkowo zapewnia mechaniczną ochronę materiału tłumiącego oraz polepsza jego
właściwości akustyczne. Dzięki podwyższonej gęstości masy tłumiącej, mata może
być cieńsza i bardziej elastyczna, przy jednoczesnym
zachowaniu wysokiej skuteczności tłumienia, na poziomie jaki oferują podobne
materiały o większej grubości. Maty wibroakustyczne CTK z serii
Standard, to produkty dedykowane dla bardziej wymagających klientów
ceniących wyższą jakość, skuteczność i komfort.
Maty przeznaczone są do efektywnego wytłumiania hałasu, drgań oraz
rezonansów akustycznych elementów karoserii i tapicerki samochodowej (drzwi,
podłoga, dach, bagażnik, maska silnika, nadkola, plastiki, elementy tapicerki,
itp.). Mogą być także stosowane w pomieszczeniach zamkniętych do wyciszania
obudów sprzętu komputerowego, klimatyzacyjnego, RTV i AGD. Produkt jest
nietoksyczny, bezwonny, wodoodporny, nie wchłania wilgoci i nie
rozkłada się pod wpływem warunków atmosferycznych. Posiada właściwości
antykorozyjne i uszczelniające. Dzięki wysokiej wartości współczynnika
stratności mechanicznej (MLF) oraz umiarkowanej wadze, maty tłumiące
CTK Standard są jednymi z najbardziej skutecznych materiałów
antywibracyjnych służących do obniżania poziomu drgań i hałasu. Bardzo dobrze
sprawdzają się podczas prac, mających na celu poprawę akustyki kabiny
samochodu w przypadku montażu i użytkowania sprzętu car audio, a
także podczas całkowitego wyciszania pojazdów lub
przy renowacji izolacji akustycznej, np. po naprawach elementów
nadwozia.


 


 


PODSTAWOWE PARAMETRY:



  • grubość całkowita:  1,8 mm   
  • grubość aluminiowej folii:  0,1 mm  (100 µm)
  • tolerancja grubości (poza krawędziami arkusza):  +/- 0,2 mm 
  • materiał:  wysokotechnologiczny kompozyt gumy butylowej o
    podwyższonej gęstości wzmacniany aluminiową folią 
  • MLF - współczynnik stratności mechanicznej przy 200Hz (skuteczność
    tłumienia):  0,26
  • zakres temperatury pracy:  -50ºC do +150ºC
  • zalecana temperatura montażu:  powyżej +10ºC   
  • wymiary arkusza:  350x500 mm
  • powierzchnia arkusza:  0,175 m2
  • waga:  0,58 kg  (3,29 kg/m2)
  • produkt o właściwościach antykorozyjnych i uszczelniających,
    wodoodporny, nie zawiera domieszek bitumicznych (bez smoły i
    asfaltu)  
  • produkt nietoksyczny, nie wydziela przykrych zapachów, może być
    stosowany w motoryzacji i w pomieszczeniach zamkniętych
  • wyprodukowano przez CTK Ltd. zgodnie ze standardami zarządzania
    jakością ISO 9001:2008, SIC.02.040.1344      
  • zastosowanie w samochodzie:  całe nadwozie, np. drzwi, bagażnik,
    dach, podłoga, nadkola, błotniki, maska silnika, klapa
    bagażnika, plastiki, elementy tapicerki 
  • cena za 1 arkusz o wymiarach 35x50 cm

 


 


SKUTECZNOŚĆ TŁUMIENIA
Podczas wyciszania samochodu,
pożądany efekt uzyskuje się poprzez izolację akustyczną jego
wnętrza oraz przede wszystkim przez znaczne zmniejszenie (wytłumienie)
amplitudy mechanicznych drgań metalowych i plastikowych elementów karoserii i
kabiny samochodu. W tym celu, na wytłumiane elementy aplikuje się
elastyczne i lekko sprężyste materiały (np. na bazie butylu kauczukowego),
w strukturze których występują duże straty energii mechanicznej spowodowane
wewnętrznym tarciem. W wyniku tego, energia drgań jest absorbowana przez
materiał tłumiący i zamieniana w nim na ciepło. Zdolność danego
materiału do pochłaniania energii drgań mechanicznych zależy od
wielu czynników, w tym między innymi od jego konstrukcji, składu chemicznego,
wagi, grubości, itp. Określa to współczynnik stratności
mechanicznej
(Mechanical Loss Factor -
MLF), który jest jednym z ważniejszych parametrów, na jaki
powinno się zwracać uwagę podczas wyboru materiałów redukujących wibracje.
Współczynnik ten jest wyrażany liczbowo w zakresie 0,00 - 1,00 dla
określonej częstotliwości i temperatury (im wyższa wartość współczynnika
MLF, tym wyższa zdolność materiału do tłumienia drgań).
Aby odczuwalnie zredukować hałas i wibracje wewnątrz
pojazdu, należy wybierać materiały o możliwie najwyższej
wartości współczynnika stratności mechanicznej. Podczas wytłumiania
elementów karoserii samochodowej, ważna jest także możliwie
niska waga materiału tłumiącego, co często nie idzie w parze z
najwyższą skutecznością tłumienia. Należy więc szukać najkorzystniejszego
kompromisu pomiędzy wysoką wartością współczynnika stratności
mechanicznej (MLF) przy jednocześnie niskiej wadze materiału i
adekwatnej do tego cenie. W branży car audio, podczas wytłumiania drzwi
samochodowych, w których będą pracować głośniki, praktykowane jest
"zamykanie" fabrycznych otworów technologicznych poprzez zaklejenie ich
matą wygłuszającą (stworzenie uszczelnionej komory głośnikowej). W tych
miejscach najlepiej sprawdzą się maty o wysokim współczynniku
MLF, umiarkowanej wadze i posiadające jednocześnie grubszą folię aluminiową
(100 mikrometrów lub więcej), która zapewnia większą sztywność i
stabilność powierzchni nad zaklejonymi otworami technologicznymi.


 


MONTAŻ
Maty CTK Standard są samoklejące, elastyczne
i łatwe do nakładania na powierzchniach o płaskim lub
skomplikowanym kształcie. Można je montować w szerokim zakresie temperatur
bez konieczności podgrzewania, jednak najwyższy komfort pracy uzyskuje się
przy temperaturze otoczenia powyżej +10ºC. Oklejana powierzchnia musi
być sucha, czysta i bardzo dobrze odtłuszczona. W celu maksymalnego
wykorzystania właściwości tłumiących, po naklejaniu matę należy solidnie
docisnąć, np. za pomocą wałka (rolki), aby dokładnie przylegała do całej
powierzchni wytłumianego podłoża, bez tworzenia przestrzeni z pęcherzami
powietrza. Samoklejąca warstwa butylowa
posiada właściwości samowulkanizujące, dzięki czemu po pewnym
czasie przyczepność materiału do podłoża jeszcze bardziej
wzrasta, tworząc spójną całość.

Dodatkowe info
Marka produktu: CTK
Nr katalogowy: 5022
Waga z opakow.: 0.58 kg
Podstawowe
Skuteczność tłumienia / MLF:0,20 - 0,29
Stan produktu:nowy
Importer:ESSA Sp.J.
Producent-Dostawca:CTK Ltd., Ukraina
Gwarancja:24 miesiące, importera
Komentarze
Ten produkt nie posiada jeszcze komentarzy

Klienci którzy kupili ten produkt, kupili również: